Wednesday, September 22, 2010

PART 2:LOOKING FORWARD/LOOKING FOR AWARD

AHLAN WASAHLAN

LOOKING FORWARD ataupun dalam erti kata yang lain pandang ke hadapan adalah perkara yang perlu bagi para pelajar.Masa depan saya bergantung kepada tangan saya sendiri,bagaimana perancangan saya untuk kehidupan masa depan.Sudah pasti saya ingin mempunyai kehidupan yang selesa pada hari mendatang.Banyak aspek yang boleh dikupas dari tajuk ini,namun untuk memenuhi objektif assignment,saya harus LOOKING FORWARD pada tahun 2012 sahaja.Apakah yang boleh saya sumbangkan untuk tahun 2012 iaitu pada TAHUN YANG DIRAMAL.

Pada pendapat saya,tidak kira apa yang akan berlaku pada tahun 2012 nanti,perkara yang sering perlu diutamakan ialah perpaduan umat manusia.Dengan perpaduan,segala rintangan pasti dapat diatasi,InsyaAllah.Jadi untuk perkara ini,yang sudah pasti sukar kerana tahap ego manusia yang selalu meningkat,saya perlu mencari ideas yang betul2 berkesan untuk dijalankan.Antara idea saya ialah:

1.kempen kesedaran melalui segala jenis pengantar media.
2.penubuhan kumpulan sukarelawan secara besar besaran.
3.mencari punca2 permusuhan sesetengah pihak dan cuba menolong menyelesaikannya seperti Pemansuhan Daasar Arpateid.

Sudah pasti perkara ini akan amat sukar untuk dilaksanakan namun selagi saya percaya wujudnya perpaduan,maaka saya akan berusaha untuk mengejarnya.Inilah harapan saya sebagai seorang budak yang sekarang hanya mampu melihat kejahilan dunia di muka telivisyen.Saya ingin menjadikan tahun 2012 sebagai tahun yang tidak diperolok lagi tetapi sebagai tahun yang biasa,yang harus ditempuhi dengan perpaduan.Itulah sahaja yang saya mampu fikirkan untuk memberi sumbangan di tahun 2012 kerana masanya adalah terlalu singkat dan hampir.Akhir kata,bersatu kita teguh,bercerai kita yang bodoh.

sekian terima kasih

No comments:

Post a Comment